Life by Emilia

Alla inlägg under mars 2013

Av Emilia - 15 mars 2013 15:51

Gjort nationella prov i dag. Äntligen helg. Men tro inte att jag får sovmorgon imorn... Ska vaa funktioner:)Inget stall idag. Vi hoppade igår. Jag red Herrman . Lätt att korta och läng... men hoppar stort över hindrerna, men bara han får komma in i kort gallop så går de suuper!!:)

Det kommer kanske ett inlägg om olika prylar som jag vill ha!:)

Min sötaste ?<3

Av Emilia - 15 mars 2013 15:50

1. Tejp hållare, hur frän?

2.Mikro tofflor, man kör dom i mikron sen bara att ta på sig! Biglike!  

   

Av Emilia - 13 mars 2013 21:13

Frågorna börjar rulla in nu. Jag har fått ett gäng från dayviews !:) Svarar på dom imorn kanske? Beror på ifall jag har tid till de.

Just nu sitter jag med Smulan :)

Av Emilia - 13 mars 2013 19:45

Av Emilia - 13 mars 2013 15:06

Är Delice ,Ruobia och Heavy dina hästar? 

Nepp, Heavy o Delice är mina sköthästar, Roubia rider jag bara.


Heavy eller Ruobia? Hur uttalas Roubia?

Heavy!

Ps. Det stavas Roubia , utalas Rubia :)

Brukar du rida på Delice?

Nej, hon har inte så bra/stadiga ryggmuskler.


Vad har du för egna djur?

En katt, mij pappa har några tusen bin xD 

 

Favorit färg?

Typ rosa  


Jeans eller mjukis byxor!?

En fredags kväll mjukisar, annars jeans !

 

Vad är de högst du har hoppat med Heavy?

Hmm, 80-90?

 

Hur gammal är du?

12 år.  Efterssom att det är den 13e mars idag så fyller jag 13 om 2 månader! Kan ni räkna ut de?

 

Under "Delice`s" info är det en bild på "Selma Rebell Delcie" Varför står två hästar i samma box?

Den ena hästen är föl, Hon klarar inte av att stå själv, 


 

Varför är Charlie inte med i din menyspalt längre?

Därför att Charlie kommer bli till salu, och jag är inte skötare på han längre.

 

Har du någonsin ramlat av och gjort illa dig?

Hahah, ja, var den första som ramlade av Charlie. Dom hade vattnat ridhuset och han drar iväg jag tappar ena stigbygeln och försöker sitta kvar( ni vet ju vad som händer om man trycker minsta lilla  med benen mot Charlie) så de går fortare o fortare . Slutar med att han gör en ursväng så jag följer väl inte riktigt med och får ett hinderstöd i magen o ch river hela hindret... och landar i en härlig gegg pööl! Stukade foten typ...

 

Har du någonsin blivit rädd när du ridit?

Nån hoppträning då Charlie drar iväg och inte går att stanna förns han tröttnar på att springa, Heavy bockar som en tok, Roubia små stegrar xD... Haha ,nej men, man blir inte så  rädd mest arg. 

 

Roubia eller Heavy?

Heavy

 

Heavy eller Delice?

Heavy

 

Delice eller Roubia?

Delice

 

Är Heavy häst eller ponny?

Jag tror att han är en häst. Jag vet inte riktigt om han är mätt?


Är Heavy het eller seg?

Mot hinder får han ett suuug, iallafall de sista gångerna. Utan hinder är han lite seeg ibland, han är inte het. Bara han ser hinder så får han en egen motor! Men de krävs lite, vilket syns från första gången jag red han och nu.


Är Heavy lätt eller svår att hoppa med?


Medelsvår.. Han hoppar inte riktigt som andra, lite hmm. Lite stort. Barara man kommer på hur man ska göra så är det enkelt, fast vägen dit är litee  jobbig. Han hoppar stora hopp, fast man är inte alltid berädd på de... 

 

Har du någon egen häst?

Nepp

Av Emilia - 13 mars 2013 14:28

 

:)

Av Emilia - 12 mars 2013 17:54

De snöar ute , och inte lite !
Bjuder på en liten ego bild ;)
Insta: Sundberg
Dayviews:teamech

Av Emilia - 12 mars 2013 15:23

Är hos lovisa:)

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards