Life by Emilia

Alla inlägg under augusti 2013

Av Emilia - 10 augusti 2013 17:46

Min moster har nyss nåkt hem pch jag sitter o stickar. Mobba inte. De låter tantigt men det är väl ganska kul! Men jag påstår inte att jag är duktig. Knappast.

Stora äckliga knän, inte så stora i verkligheten ....
hoppas jag.

Av Emilia - 10 augusti 2013 11:30

Outfit man kan döö för. Kolla min lovebasket. 

 http://emilias.mylovebasket.com/collage/34938  


Glöm inte att följa mig dääär. Inte så aktiv där men ändå.

Av Emilia - 10 augusti 2013 11:00

Morning alla. Jag sov som en stock inatt. Skönt . Min moster kommer kanske idag vi får se hur det blir.

Vädret? Regnet faller inte ner utan stannar uppe i molmen. Så sammanfattning det är molnigt

Bara förstöra för alla slashasar som mig : Skolan börjar snaaaaart:/
Jaja, gör allt med ett leende på läpparna.

Be or not a bee .It's a bumblebee

Av Emilia - 9 augusti 2013 21:14

Nu när jag skriver detta sitter jag och äter chips. Datorn står på ett bort och jag sitter på en riktig stol som en normal person. Typ lite kontors aktigt  men ni hajar? Allt för er ,till er.


Sommaren 2014 vill jag åka upp till Norrland. Min slänkt bor där.. eller några nu typ. Dom flesta flyttar bort därifrån nu.

Men mina kusiner som är mer jämna gammla som mig bor där. Med dom två  så blir jag en riktigt vilding. Båda dom är killar, sen den lilla då. Eller han är väl inte så liten men inte lika jämngammal. Men tror aldrig man har ett enda tråkigt minne därifrån. JO begravningen av min farfar... Men anars har jaag så kul där. Jag blir en helt annan person. Typ stads tjejen som åker till landet. de första dagarna så är man typ försiktig men sen så PANG. Lika mycket bondbarn som alla andra.

Två livsstilar. Älskar båda. Men att inte behöva bry sig där upp i Norr är coolt. Alla är så lugna , bryr sig inte om en fläck på nya vita tröjan. Dom bara lever livet och har kul. Önskar att jag var så jämt men det är svårt. Men dom i Norr är sjukt coola.


När vi ändå snackar om släckt så vill jag till min släckt i Linköping oxå. 3 små ursöta  kaniner höll jag på att säga. Menar kusiner xD Sen att man råkar åka förbi Cloetta fabriken gör inge. Emilia kommer ut därifrån med ett leende på läpparna. Emilia likes candy.


Vill så gärna åka till Gotland eller Öland nästa sommar. Sandstränder kilometer långa ,Assåå. Bara en ren sjuk dröm. 

Sen så vill jag ha en kanin nästa sommar. Saknar verkligen det dära att gosa och all TID som blir över. Jag sätter mig vid datorn, Mobilen. Näe, usch. Jag vill hellre vara med en levande varelse. Jag har haft en kanin , tro mig. Nya bästa vännen. När man tänker efter på alla sjukdommar, hur arga kaniner kan vara så måste min kanin jag hade varit väldigt tålig. Jagmenar ett barn som är runt 5-7 år är väl inte så hur ska man säga, rutinerad ändå? Men den kanin bet mig ALDRIG . Bara mamma o pappa men aldrig mig. Han var otroligt snäll. Nästan att jag börjar gråta när jag skriver det hära för att jag saknar han. Men han var otrolig. Verkligen min bästavän. Kärlek till den kaninen. Puss.


Jag vill till Ullared. Verkligen. Shoppa på Gekås. Om nån ville betala förstås dröm*


Eller att ha en sommarstuga vid havet på Gotland. De är något. Big big dream.



Men något jag tänk mycket på är att jag måste börja träna. Jag kan inte proppa i mej två glassar en halv chips påse varje dag sen bara sitta och glo på en dator skärm. Nej skärpning. Om jag äter så mycket skräp så får jag rör mig lite. Betonar lite för det kommer intte bli lätt för en soffpotatis som mig. Tränar för muskler inte för att bli smal. Bara en notis .


Jag mååååste spara pengar . Sen också att inte känna behov av att köpa nya saker. Som mobil tillexempel. Även om min mobil inte är den nyaste eller coolaste så funkar den bra, jätte bra. Jag ska vara NÖJD med det jag har. Tror man kommer långt med de.


Jag ska ha bra betyg när jag går ut sjuan inga undantag punkt.


Jag ska inte lägga ner så mycket energi och fokus på det dåliga eller dåliga människor. Jag låter dom passera , och tänker inte på negativa saker. När jag skriver detta syftar jag inte på någon.  Men jag bara ska inte låta mit liv styras av dåliga och negativa saker. 




Sen den sista meningen är det värsta. Det svåraste. Att hålla rent i mitt rum. Det är jobbigt. Loovar. Jag hatar att ha det smutsigt verkligen , men jag haaatar också att städa. Anlitar städare , perf.



Hoppas att ni gillade detta inlägg om mina drömplaner sommar/vår 2014.

Och hoppas att ni följer mig 2014 för att se vilka drömmar som slog in.



Av Emilia - 9 augusti 2013 17:12

Här är outfiten jag kommer ha idag.
Ruskigt fin och skön klänning. Lagom luftig Lagom fluffig och LAGOM för plånboken. Inte dyr. Min skolavslutnings klänning som oxå passar till vardags grymt.

Kommer ett mellan långt inlägg senare om vad jag vill och vad som kommer ske nästa sommar. Woop Woop

Av Emilia - 9 augusti 2013 17:04

"Smile and show how pretty you are. -Be yourself." Emilia Sunsberg

Bild på mim outfit jag ska ha på "festen" eller vad man vill kalla de kommer snart.

Ni e bäst, you Remember that?

Av Emilia - 9 augusti 2013 09:48

Pappa fyller år idag som sagt. Så vi är hemma hela dagen skulle jag tro.  

Saaaaaknar min lilla Heavy Pluut.

Men vi hörs väll senare med ny uppdatering eller?

Av Emilia - 9 augusti 2013 08:20

Grattis pappis. Super frukost o party i köket på norgonkvisten såklart. Så här blev köket.

Fint va? Sen ett grattis kort också. Det är de han får från mej och wilma.

Nivet födelsedag och gäster =fika och emilia+go saker =Gooodie goodie.
Men ha en fortsatt trevlig dag, de ska iallafall jag ha.

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards