Life by Emilia

Alla inlägg under september 2013

Av Emilia - 11 september 2013 06:56

Stannar hemma idag, är helt överkörd. Jobbigt? JA! Imorgon så blir det skola igen tror jag. Jag behöver en liten break innan det blir som för två år sedan, hyper sjukt, svimmade mm.
Så med tanken på vad jag ska göra i helgen o på fredag så vill jag VERKLIGEN blir frisk.
Ja home, datorn home. Kanske blir nåt litet inlägg. Vi får se!;)

Av Emilia - 10 september 2013 17:56

Det är nog det många strävar efter? Men alla har har olika åsikter om det .  Vissa tycker att lite mulligare är finare än dom smala. Och man kan ju tycka som man vill. Vilket är rätt. Men hur är igentligen drömkroppen? Muskler, fett , bara ben eller någon blandning  av allt? Man bestämmer ju själv vad man vill tycka att dröm kroppen ska vara.



Men när vissa tjejer skriver att JAG har den perf* kroppen så blir man lite yr. Själv ser jag såå många brister att jag kanske glömmer allt positvt. Dom ser bra saker , medans jag ser negativa saker. Och när jag klickade in på deras bloggar så tänker man "Men du är ju fin som du är" . Typ varför vill nån se ut som mig? 

Och på denna bild så borde man se att jag drar in magen, höjdrädd nivet.

Såå ni som säger att jag drar in magen för att verka smal ha FEL.

Jag hoppar från femmans trampolin och det var de modigaste jag någonsin gjort.

Punkt här.

 

Här är en härlig bild från i sommras. Havet , Vyn , Vädret.


Så medans vissa fortfarande undrar vad drömkroppen är , så kan du kolla på dig. Jag slår vad om att du har någonting både du är nöjd över . Du har säkert något du inte gillar, men lägg inte energi på det. Gör det till något bra. O jo, är du redan 100% nöjd med dig sjäälv? Poäng till dig.



Av Emilia - 10 september 2013 15:59

Av Emilia - 10 september 2013 14:37

Änntligen är datorn min -wihoo.

Som nivet så har jag ju typ värsta förkylningen, och

då menar jag de. Jag hostar som bara den, typ ont i lungorna nu.

Super täpt i näsan, och helt dåsig när man rör sig.

Sen så mår man lite smått illa. Kul? Nja. Sen så hoppas man ju på att

bli frisk till fredag då Wilma bästa Wilma har sin birthday party. Gullig vän.

Sen på Lördag så blir det strömsholm.


Jag verkligen längtar tills sthlm horse show. Jag ska se två shower. 


Jaja, nu skö jög  vila och försöka vakna till eller friskna till.

 

Av Emilia - 10 september 2013 14:22

Jag kommer bloggis lite senare. Syrran o hennes kompis är på datorn o spelar.

Man ska inte spela brännboll och sitta inne i ett klassrum som knappt har luftkonditionering när man är förkyld och hostar som en galning med frisk luft. Hoho. Höll på att dö typ, så med två ord SLITEN TJEJ!

Av Emilia - 10 september 2013 07:14

Tjenixx.
Brännboll sen film idag, awesome.
Så mjukisar och linne +en mysig hoodie.

Baaad hair day, håret står åt alla olika håll :P

Av Emilia - 9 september 2013 18:54

Min katt och Heavy är verkligen bäst, Dom har en stor plats i mitt hjärta och ett liv utan dom finns inte.

Realy. 


Heaviiii, min bästa vän genom mycket. I ridning är han en prins, varken slö eller pigg helt awesome. På marken är han perf* Han är som en hund. ÅÅ . Kan nafsa men men.   

Denna häst och Zigge är dom enda som verkligen fastnade. Båda var speciaella.

Det är nog bara hästmänniskor som förstår banden mellan hästen och människan. Dom vet hur starka dom blir.

Utan Heavy idag hade min ridning varit 60% dåligare. Utan han skulle jag ALDRIG tävlat något mer i hoppning.

Verkligen såå glad att han finns.  

En häst med ett hjärta av guld. Vi klickade första gången jsg red han . Jag förstog att denna häst verkligen 

är bra. Blir man ett med han så blev allt bäst. Han hjälper en i alla situationer i ridningen. Har räddar en verkligen.

En häst med hjärta.

 

 

Minns ni detta? Andra gången jag red Heavy. Första tävlingen. Haha, ser verkligen mycket som behövs förändras där. 

 

 

Sen så har vi Smulan.

Den enda varelse som verkligen är en del av mig. Verkligen.

Hon är min andra halva, bästavän. Allt.

Den katten blev min bästa vän. Hon och jaag kan vara som två syskon, bråkar och då menar jag det.

Vi kan gå och igga varandra i en dag , men på kvällen blir vi oftast sams .... 

Så för er som inte tycker att man kan ´komma nära en katt har fel. 

Smulan och jag är verkligen tajta. Man ropar på henne när man kommer hem, säger hejdå när man

går till skolan.  

För att vara en katt en katt är hon smart och framförallt speciell. Asså det går inte att 

beskriva . Smulan är min bästavän och att tänka ett liv utan henne går ej. Realy mean it.

Hon är min bästavän, och den som svikit mig MINST. Hon har ALDRIG gjort något sånt som en 

människa skulle gjort. Människor är bara maktgalna och vill bestämma över det mesta. 

Men man märker att det inte går att bestämma över denna katt, jo lite . Men man får henna att vilja göra vissa saker .

Men blir man ett med djuret istället så blir det inte samma makt sinne, utan man får en vän för livet istället för ett djur till slav. Att få ett djur att lita på dig är känsla. Men att få ett djur som är rädd för allt, att få de djuret att lita på dig är KÄNSLA!  Jaag  kan få ångest för att man inte sakt hejdå innan man åker bort i en helg.

 

*Som när man åker till Gotland, serri. Jag satt i 20 min och kramade om katten för att jag inte skulle se henne på en vecka.  Gissa när vi kom hem? Som i en film när två kära springer mot varandra och kramas, typ så fast det blev väll inte en riktig kram då.

    


Vissa förstår direkt hur tajta jag och Smulan är , andra har ingen aning om hur man kan bli så tajt med ett djur.

Men jag gör det enkelt för er. Smulan har en betydligt stor plats i mitt hjärta och inget kan ändra på de!  

 


Av Emilia - 9 september 2013 16:09

Hej hej.
Ligger här i soffan med huvudvärk , halsont o förkylning.
Imorn så blir filmdag så snacs ska me!;)

Min allra finaste vän <3

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards