Life by Emilia

Alla inlägg under maj 2013

Av Emilia - 14 maj 2013 11:50

Musik nu, blev uppdelad i två grupper o nu får man bara vänta på första gruppen blir klar:)

Av Emilia - 14 maj 2013 07:16

Kör en outfit bild nudå.
Tofflorna har jag bara nu när jag är hemma, sen blire converse :)
Film upp på Youtube om allt det jag fick. Tror att jag lyckades få med allt.

Av Emilia - 13 maj 2013 14:31

Bloggen kommer att förendras med mig. Med det menar jag att ni får följa med. Jag kommer ändra saker här på bloggen också. Letar efter mig själv. Men hittar jag mig nån stan? No. I dont do . Så jag har levt i tretton år och känner för att friska upp luften med nya saker, förändringar. Jag är inte samma person som för ett år sedan. Förändring på g. Who knows? Ingen vet vad för förändring förutom mig. Men nej, jag ska inte få en hårdrockarstil eller "yohio/japansk" . I`m mah self, i always will be. Något liknande det jag är kommer det bli, eller bara en uppgradering.

Så de jag försöker säga är det kommer bli förändring. Inte så jätte stor kanske, det vet jag ej. Men förändring. Vill se väörden som mer ljus och fin, fräsch. Istället för den syn jag har nu. 


Om nån vet skillnaden på Snygg och fin? Så satsar jag nog på nå mittemellan, om ni fattar. Ha en fräsch stil.

Gå från favvo färgen rosa o ljusblå till Vit och ljusgrå.


Det är nu ni får följa med på den riktiga resan -att följa med i mitt nya liv.

Jag kommer satsa mer på hästar, känner att detta kommer bli grymt.


Nu när du läser detta så är ju designen redan ändrad. Men bort med de gamla


och in med det nya    



Så hoppas ni gillar det nya jag, mer fräscht moget och mig.

Fashion mah pashion, jaoo de finns kvar. Det är fortfarande jag, fast jag har blivit en ny person

dag efter dag. Så here iam. De finns så himla mycket snyggt som inte är jag. Så jag behöver bara hitta mig själv...


MEN jag menar absolut inte att min blogg ska bli svart och vit med endast en rubrik på tråkig. Utan det ska vara livs-

glädje,mode , hästar.Allt OCH BARA FÖRR ATT JAG HAR ROUBIA MED I HEADERN BETYDER DET INTE ATT JAG ÄLSKAR HENNE MEST.  Jag älskar Heavy mer. Yes , du läste rätt. Heavy betyder så mycket som Zigge gjorde för mig. Zigge och Heavy är speciella. Och Heavy komer jag nästan alltid kunna vara skötare på. Jag kommer inte växa ur han. Även om Zigge skulle varit kvar så skulle jag inte kunna ridit han. Fy , vad smärtsamt att se han stå där in sin box o bara längta till att flyga över hinder med han. och VETA ATT DE ALDRIG KOMMER HÄNDA . Usch!

Men Heavy är min sköthäst, det är inte Roubia. Bara så ni vet. Men Roubia är en fantastisk ponny.


Bjuder på gammal låt. But i love it. 

Av Emilia - 13 maj 2013 14:14

Ett längre inlägg kommer senare.


Typ passar perfekt* på  Heavy. 

     

 

Av Emilia - 12 maj 2013 21:33

Förutom hästar så älskar jag katter! Min mormor är likadan. Alla katter älskar henne. Så fått lite gener av henne;). Nerå men min katt Smulan betyder mycket för mig. Vi fick henne 2009. Det var då jag behövde en katt, vilket jag märker nu senare. Smulan som hon då heter blev verkligen min vän bästavän* Hon betyder verkligen mycket för mig. Vi kan sitta utomhus i solen och bara sola tillsammans. Men smulan är inte den katt som vill ha uppmärksamhet från alla. Hon är rädd för alla, det är bara jag, mamma och mormor som hon accepterar påriktigt. Det är vi som är hennes närmaste, vi får bära klappa hur mycket vi vill. Men pappa och syrran är hon inte rädd för utan har bara en gräns. Hon är självständig men underbar. Jag ångrar aldrig att vi köpte henne. Även om hon har kissat i min säng...

Vi kan bråka, på riktigt. Smulan är som en bästavän. Man småtjafsar som om hon var en människa. Jag brukar bära upp henne och gå på promenader. Hon sitter i miyt knä, somnar med huvet på min hand. Sånt som hon ALDRIG skulle gjort med andra. Jag älskar verkligen denna katt. Alla kommer inte förstå, det förväntar jag mig inte heller. Vi har gjort så mycket. Jag komner ALDRIG glömma Smulan. Hon är en av de bästa saker som hänt mig. I love love love you Smulan <3 Men nu har jag försökt skrivit hur mycket bara en katt kan betyda! Everything.
Härliga bilder.

Av Emilia - 12 maj 2013 21:18

VIDEON som jag lovade är upp, den med sakerna jag fick från min moster.
Sök på Emilia Sundberg . On ni flömmer bort kan man alltid kolla på headern :). Bara njuta av livet. 13 år imorn jaoo.
Diffrence

Av Emilia - 12 maj 2013 14:29

Städat i stallet idag med min nya favorit sak en dammvippa! Nerå, men min moster är här och jag ska firas!

Av Emilia - 12 maj 2013 08:03

Imorn fyller jag år. 13 år. Minns ni när man var liten? När man längtade

som bara den när det var typ 2 veckor kvar. Då önskade man sig nästan allt 

man såg.  Billigare saker, fick massor med saker. Men nu?

Då önskar man sig mindre saker men dyrare. Längtar? Nja! Inte lika mycket.

Åren går fort. Har hållit på med hästar sen jag var 4-5 år. Snart 8-9 år!

Många hästar har kommit o gått, eller galloperat  

Nää, men de tog ett tag innan jag hittade de rätta.

Tex. Viva som fanns när Zigge försvann. Gaston som blev min finaste häst på 

länge som nu pappa har tagit över...  Jag var en aning liten.

Miranda var bara extra ponny som var grym*

Tintin, awesome!  Charlie, den enda häst jag red

men var känslig och ska snart säljas.


Zigge var den jag mest älskade då, hästen jag ALDRIG kunde släppa

men dagen kom och han blev tvungen att åka hem.

Har nog mest minnen men han av alla ponnys.

Min sötaste b-ponny  


Dom hästar som verklligen gäller nu är ju Roubia och Heavy.

Men man vet ju inte vad framtiden för med sig?!

Men som det känns nu så har jag både en ponny och häst att rida på.

Men det är inte så stor skillnad Heavy är mycket häst fast

påminner om ponny. Han är som en ponny  fast med häst blod i sig...

Svårt att förklara, men det känns nästan som att rida på en ponny   Säger bara härligt.

En sån häst är prefa* Passar alla. Sen det dära hjärtat av guld... Heavy is amasing  


Det är inte bara hästar som styrt mitt liv. Även ett annat intrsse också.


Mode. Kläder och smink har jag alltid brytt mig om, fast det är väl mer den senaste tiden 

man tänkt mer på de.


Känner som att jag ska avsluta texten nu. Idag så blir det stallet.

Syrran rider. Sen kommer min moster för att fira mig.

Bjuder på en bild på de fina häsatrna i mitt liv.



Viva.



Gaston.

 


Charlie

   

Tintin

 


Miranda

 



Sen den mest älskade av alla skulle jag tro. ZIGGE!

     



Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards