Life by Emilia

Alla inlägg under maj 2013

Av Emilia - 11 maj 2013 17:28

Imorn så kommer min moster för att fira mig, kan nästan lova att det blir film då... Om jag inte filmar sakerna från mormor ooo morfar oxå.. Vi får se. Jaja, Marabou choklad makes mah day!  




Min älskling!  

 

Av Emilia - 11 maj 2013 14:58

Idah så har ja mest suttit framför tvn o sett på tv. De ska bakas lite sen så vi får se vad det blir:)

Vårt kök.

Av Emilia - 10 maj 2013 20:08

Kollade när syrran red, hon är grym men försiktig. Hon är jämt jätte försiktig med att hoppa i galopp och att galopera på nya hästar. Men idag så hoppade hon i släng trav, hamnade framför sadeln men inte blev hon rädd? Nej! Hon kom tillrätta själv. Fortsatte hoppa i lugn trav och fortsatte banan . Hon red på sin älskling Laffe. Ett gotlandsruss som e ganska tryggt!

Hindrerna låg kanske på 20-30 cm. Men det är väl inte höjden som som räknas? För mig var hon en vinnare idag.


 

Den 6 Juni så blir det en Clear Round på 80 cm med Heavy Spin. Nobody knows hur myckjet jag älskar Heavy. Bara namnet beskriver han , tung men lite virrig   A realy horse!   Heavy Spin .
Bara längtar tills jag får se dig igen. On sunday. Riktig kärlek till en riktigt häst. Ja , ni fattar !  I love Heavy.

Bli ett med hästen: Check.


 (ej redigerad)

   

 

 

 

Bara lite fakta om tävlingen.

Klass 3:  Häst, 0.80m,  bed Clear Round   100:-

Tävlingen hålls i stora paddocken. Framridning i lilla paddocken.

Kl 09.30   Samling och gemensamt banbygge.

Av Emilia - 9 maj 2013 20:24

Dressyr är kul men inget jah kommer satsa på. Det är hoppningen jag verkligen är för. Min Heavy plutt o jag utvecklas tillsammans, lär varandra till att bli något stort. Min plutt skrutt <3

Roubia var så duktig, så cool. Lite stegringar, stress stunder var bara där ibland. Men när hon bara fick ridas så var hon super snäll. Vår första tävling blev en tredjeplats. Så nöjd.

Av Emilia - 9 maj 2013 17:22

Kom på tredje plats , mina vinster från dagen.    Roubia var väldigt stresad , eller typ sprang över en . När vi var påväg mot ridbanan när det var prisutdelning om typ 10 min. så börja hon stegra o ha sig! Knasig polle som va lite för stressad. Men väl inne på banan så var hon hur cool som helst.


 


Äro varvet.

Kanske suddig film men men,





Och sen så har vi ju programmet, välj mobil eller kamera version.Kamera versionen är lite suddigare.



           



Av Emilia - 9 maj 2013 15:58

Vad för placering kommer sen.


Min söta galning! :*

Av Emilia - 8 maj 2013 21:50

Blev en ridstund idag med, helt oplanerat så jag hade inga saker med . Men vad har man vänner till? Fick låna saker från var och en.... såg ut som ett troll med sju olika stilar men men.

Nu är allt packat så tagga imorn.
Sjukt grönt det har blivit ute!
Goodnight!

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards