Life by Emilia

Alla inlägg under maj 2013

Av Emilia - 27 maj 2013 06:54

Nu blir de skola, efter de ska se städas.
Sen aå blir de kanske en liten film om sakerna jag fick.

Världens finaste.

Av Emilia - 26 maj 2013 12:46

Badat ätit o mått bra.
Mer uppdate sen.

Av Emilia - 25 maj 2013 23:39

Haft så kul me kompisarna.

Av Emilia - 25 maj 2013 10:35

Gammal bild

Av Emilia - 25 maj 2013 09:14

Idag så blir baka tårta , kompisarna kommer runt två. Marängtårta , mumsigt!

Jag tänkte att vi ska dra ner till sjön, bada liksom. Kanske sola, who knows?

Godis o chips ska vi ladda me. aa grym kväll.

 

Finaste hästen eller? Lite youtube filmer på världens finatse.

Av Emilia - 24 maj 2013 22:44

Orättvisa, vad är de? När den ena får ett pommesfrite mer än den andra eller när ena barnet i familjen får nya saker medans den andra inte får mat?

Varför jag kommer skriva detta inlägt , får ni lista ut själva. Men jag är otroligt tacksam över de vänner jag har. Spelar ingen roll om det är bff's eller random personer. Vänner är fantasticoo. Så be happy and stay strong.

Orättvisa kommer alltid finnas, vad det än gäller. Att någon blir favoritserad, eller någon heltfel behandlad. Nån blir mer utstött än den andra, osv. De kommer alltid finnas nån stans i världen. MEN. Man kan alltid göra något typ som att säga hej, eller säga : sitt här bredvid oss. Ja , vad aom helst jag tror ni hajar. Har alltid velat sakt de där ordet,hajar. haha. Favoritsering, kul för den som blir favoritserad kanske? Men inte lika kul för de andra. Favoritsering är när man är mycket snällare mot en person, låter den göra andra saker som dom andra inte får. Alltså behandlar personen bättre. Vissa gör de utan att märka de, andra gör de med flit. Favoritsering kan finnas i skolan, idrottaklubbar, fritiden, hemmet. Överallt nästan. Det är de som är så hemskt. Men men.
Jorden är inte rättvist. Tänk på gatubarnen, sen på mig,dig se dig omkring. Inget är rättvist . Men något man kan göra åt är ju just favoritsering o mobbning. Om en person säger en dum sak, samma sak till en känslig person och till en mindre känslig person nästan värre saker till denna. Så berättar man de, så tycker alla synd om den känsliga personen. Även fast man själv blev utsatt för värre ord. De är inte helt rätt att den vuxne bara bryr sig om den känsliga. Vi som är lite starkare i själen, eller inte lika känsliga förkänar väl bättre än att ta skit o ingen gör något åt de? Det är äckligt, jobbigt, dålig stil. Något som jag inte tror många tänker på. Så då har jag fått nått slags inlägg här på bloggen.


Kämpa för det du tror på, är du envis så nån gång klarar du de.

Follow your heart or follow me - ego, kanske lite.

Av Emilia - 24 maj 2013 21:01

                           

Av Emilia - 24 maj 2013 20:56

 

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards