Life by Emilia

Alla inlägg under juni 2013

Av Emilia - 28 juni 2013 22:36

Tyvär aå kam jag inte riktigt minnas vem det var som stog bakom mig i könn på Max. Sorrie. Men de var mog säkert mig som du såg. Tveka inte :).
Inorm aå blir de hemfärd.
Godnatt bloggen och alla följare.

Av Emilia - 28 juni 2013 22:24

Så då kör vi dagen då.
Först så åkte vi till Leva Kunsgs Lador.
Vi handlade inget och det var inte så jätte kul där. Men ja.

Sen så åkte vi till Bilmusset i Vibble. Där fanns de allt från go carts till Sveriges äldsta traktor. Det var helt ok, men gamla bilar är ju inte riktigt min hoppy, eller grej. Men min pappa tyckte det var kul.

Vi åt på Max. Jag tog en Chees'n Bacon och en coola. Då vet ni de.

Sen så åkte vi till Kneipbyns sommarland och spelade äventyrs golf. Superkul. Pappa vann, jag kom två. Duktigt.

Vi åkte till Högklinten. Typ som en utkicks plats. Där spelade dom in "Allt för Sverige" så då vet ni de.

Vi åkte till Tofta strand. Superfin strand. Love it.

Sen så åkte vi till Björkhaga strand . Stranden var ok men absolut inte lika fin som den i Tofta. Sen så åkte vi till Ica i klintehamn.

Tänk, imorn så är gotlands resan slut. Men visst har vi hunnit med mycket?! Blir shopping i Visby imorn. Eller shopping... Mest kolla. Vill köpa nåt därifrån.

Jag har saknat katten, vänner. Allt. Eller inte? Fast det har ju bara gått en vecka... jaja.

Borta bra men hemma bäst.

Av Emilia - 28 juni 2013 21:53

Ni får ett inlägg snart. Ska bara vila en stund först.

Av Emilia - 28 juni 2013 09:39

Allt från bilar till stran idag.

Av Emilia - 27 juni 2013 22:39

På vägen till Fårö så åkte vi båt, en bit på vägen i Fårö så såg vi två får utan horn stå och stångas. Mitt på vägen. Men iallafall först så åkte vi till Langhammars och kollade på raukar. Alltså på fårö. Vi tog kort , klättra mm.
Sen så åkte vi och åt mat vid ett fiskeläger. Också vid Langhammars. Vi åt mackor.

Vi fortsatte att kolla på raukar fast vid Digerhuvud. Där har vi varit förra året. Så lite bilder därifrån också.

Efter de så åkte vi till Avaeken. En jättegammal ek som är typ 6 meter runt om hela stammen. Carl von Linné satt ju under den och svalkade sig. Det har han skrivit i sin bok. Dom hade också fyllt trädet med cement på vissa ställen för att laga trädet . Allt har sina skavanker.

Sen så åkte vi till Ebbes (souvenir butik typ) och jag köpte en tröja som var mörkblå och ett märke på. Sen så köpte jag ett par gråa strumpor där det står fårö på , ett litet får ovanför texten.
Tjecka mitt youtube konto.

Vi drog vidare till ett café, fik eller vad man säger. Sylvisdöttrar. Jag valde en hallonmuffin. Super god. En bil hade stannat, eller parkerat mitt i korsningen. Ja, Inte min stil.

Sen sist av allt så åkte vi till Sundersands camping och kollade på stranden. Superfin sand , verkligen. Synd att det blåste bara.

Ja , lite blandade bilder får ni .

Av Emilia - 27 juni 2013 09:30

Idag så drar vi till Fårö. Jag tror att ni får ett inlägg ikväll där det står om dagen.

Nån random bild från fårö förra året.

Av Emilia - 26 juni 2013 22:51

Sjukt ledsen för dålig uppdatering. Skyller på att jag är på semester. Idag så var vi först på ett gammalt kalkbruksmuseum. Där fanns de även ett 50-tals museum att gå och kolla på. Jag fick se Konsum , dom hade byggt upp ett rum som såg ut som en gammal affär. Sen som andra rum hur ett vanligt hem på 50-talet såg ut. Coolt.

Sen så åkte vi till Blå lagunen och badade. De blåste så himla mycket. Vi åt sallad där men maten som du spetsat gaffeln på blåste lagomt iväg innan du han få in de i munnen. Men vattnet var varmt och man torkade fort i blåsten, men det var varmt.

På eftermiddagen så började de mulna litegran och då åkte vi till rauken Lergrav. Där köpte vi även makrill. Två fiskar som var örtkryddade och två fiskar som var naturell. Smarrigt.

Sen så åkte vi till Furillen. Dom som varit där säger att det är sån stor skillnad o så fint. Fast, jag tycker att det liknar det mesta vi sett. Liksom, fast lite mer stenigt. Såklart det var fint där. Vi kollade på typ ett kalkbrott där om de ens va ett kalkbrott.

Sen så åkte vi tillbaka till stugan, åt , chillade , ja. Sen runt 9 så åkte vi och kollade på solnedgången. Såklart så hade det ju slutat blåsa då.

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards