Life by Emilia

Alla inlägg under juni 2013

Av Emilia - 7 juni 2013 15:13

Härligt. Bilder från tidigarr idag. Nu har vi precis lommit hem från Judith. Vi har badat, aa. Brygga o vatten på gårdwn ä inte dåligt.

Av Emilia - 7 juni 2013 15:10

Med Herrman blev det en vägring. Sen så glömde jag banan. Opsidopsi.

Med Heavy blev de bara en enda rivning, min sits va kass . De va varmtn o jobbigt. Men ändå nöjd.

Film kommer kanske ikväll.

Av Emilia - 6 juni 2013 15:23

Tror de blir dåligt med uppdatering idag och imorgon. Sover över hos kompisar.. Dröjet med resultatet tills på Fredag/Lördag. Kom ihåg , allt kan hända.

Av Emilia - 6 juni 2013 07:56

Morgon och allt rillar på, frukost o packa ihop några saker sen drar vi av till stallet.

Av Emilia - 5 juni 2013 22:09

Tagga imorn, vi får se vad man kommer hem med? Bukla o blågulrosset eller gul eller blå rosett? Who knows. När allt är så bra stämning så ska näthat alltid trilla in. Men man gör aig stark av andras hat. Man lär sig saker, at stå på egna ben. Även fast de krävs tårar.
Nu till något roligare - Jag är ledig torsdag, fredag, lördag o söndag. På måndag har vi klassresa. Så detta kommer bli grymt. Tagga sommar sen i Gotland. Ridläger ,Efter se så blir de Stockholm Horse show. Sen åker vi säkert till Sälen. Sen börjar allt om , nytt år nya saker ska göras. Tiden går fort om man tänker så men tiden är de mest dyrbara sak som ingen kan ta ifrån oss. Så slösa inte tiden åå onödiga saker. En sak som många frågar : Bråkar ni aldrig? Såklart vi gör. Alla gör det nån gång. Men om du ska ha en blogg och vill att den ska vara levande inte en novell eller liknande så ska man absolut inte lägga upp saker som att man bråkar, om vad man bråkar om. Med vem, varför. Vissa saker ska nog hållas lite utanför. Men allt annat liksom. Dom som inte förstår detta på engång lär sig. Man märker snabbt vad man ska skriva och inte skriva. Så, stor eller liten. Alla följer de flesta råden fast de är bara dom stora som får skit om dom gör fel, dom små bara minglar runt.

Tänkte avsluta denna text mes något speciellt. Belive on yourself.

hmm

Av Emilia - 5 juni 2013 20:31

Hemma från stallet o fixar de sista. Inte så mycket men ändå nåt. Bjuder på bild på min lilla fis <3

Av Emilia - 5 juni 2013 14:40

Smulan kom till oss 2009. Och hon har varit min bästavän sedan dess. Så bilder till alla er på Smulan              

Av Emilia - 5 juni 2013 14:00

Om ridningen inte fanns vilket sport skulle du syssla med då?
Hmm, Basket eller badminton skulle jag tro. 

 

Glass / Godis Godis såklart

Vad har du för schampo?
Loreal för färgat hår, en röd flaska

 

Har du instagram? Jopp, @sundbergemilia

Är Herrman din favorit ponny? Haha, njaa. Han är väl rolig.

 

Har du hoppat bungyjump? Nej, skulle aldrig heller!   

 

När började du blogga? Just denna blogg så var det 2012 i oktober.

 

Har du haft en annan blogg förut? Jao, hette typ funnytoast.devote.se . Raderad o borta. Men aa.

 

Vad är de högsta du hoppat med Heavy ? 90cm skulle jag tro.

 

Är ditt mål att tävla SM med Heavy? Visst skulle de va kul, men nej . Allt kretsar inte runt SM i mitt huve liksom. Räcker att vinna av att gjort något bra för mig.

 

Vilken färg tycker du att Heavy passar bäst i? Marin blått eller rött.

 

När ska du tävla med Heavy nästa gång? Imorn, eller de blir en förklass.  

 

Heter Heavy Heavy spin påriktigt?  Jao

 

Kan du filma när du är vid Heavy?  Kan kan jag.

 

Är Heavy din drömhäst? Såklart, drömmarnas drömmar  

 

Hur ser du på mobbning? Dåligt, eller asså inget jag skullle vilja göra iaf ,mobba alltså.

 

Hur ser du på orättvisan mot vänner o mindre vänner? Jag försöker ju behandla mina vänner lika, sen är det ju skillnad på bästavänner och vänner.

 

Är din blogg häst eller mode? Både och , sen lite katt . Katter o hästar är liksom de djur som jag lever för.

 

Om du bara fick välja en kategori vad skulle de va då? Ojj, går inte. Allt är ju liksom de min blogg är. 

 

Du skrev att du gillar katter, varför har det inte varit så mycket katt här på bloggen? Hmm, tycker ändå att de varit katt här.  Men har ju en egen katt.

Om du inte skulle få vara med i tidningen utan någon annan skulle de duga? Antar att du menar Kattliv nu. Såklart så skule de duga. Coolt att vara med i vilken katttidning som helst med Smulan. Att jag valde just tidningen Kattliv är för at jag tycker tidningen är grym.


Vad heter din katt? Smulan

 

När fick ni henne? 2009

Hur gammal är hon/han? Vi fick henne 2009 så kanske 3-4 år.

 

När började du rida? När jag typ var 5 år.

 

Pigga eller sega hästar?Nåt däremmelan, annars pigga. Sjukt jobbigt att rida på hästar som är som sirap. Inte min typ.

 

Kommer du någonsin sluta med hästar? Hoppas inte de. 

Hur gammal är du? 13 år.

 

Är Herrman din nya tävlingsponny istället för rubia? Herrman har jag ju ridit ganska många gånger den sista tiden. Hoppar hellre på han än att rida dressyr. 

Om du var en kille vad skulle du göra då? Fortsätta med ridningen? Att jag började med ridningen var att mamma tog mig till ett stall. Så , jag gillade allt då liksom. Istället för att gilla hästar nu så hade jag kunnat vara biodalre som min pappa     Men om jag  hade haft samma känslor för ridningen som jag har nu och var kille så skulle jag nog fortsätta , inte bry sig i vad alla andra tycker.

 

Kommer du till sthlm horse show 2013? Faktiskt ja, men vet inte vilket datum.

Kommer du att vara bloggare hela livet? Sålänge det är kul, ja gör inte bloggandet till ett måste då blir de ofta dåliga inlägg. Slut på de.

Om en vän får de du alltid önskar vad gör du då? Sålänge den personen inte retas . Fine.

Vad händer med vänner som kik your ass (alltså dumma/svikare)? Försvinner? Är du dum så finns du inte längre på min vänlista.

Har du bästavänner? Jaoo, 

Är du mobbad i skolan? Nej,  vf skulle jag?

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards