Life by Emilia

Alla inlägg under juli 2013

Av Emilia - 27 juli 2013 07:38

Tjenare.
Jag vakna runt 20min över sju.
Släppt in katten som varit ute på sina äventyr, myst o allt.
Tycker om att tassa upp på morgonen när alla sover, brukar sitta o mysa med Smulan. Men nu så blire lite sims.

Av Emilia - 26 juli 2013 21:42

ändrade planer som jag sa.

Jag har två fastrar i Linköping. En med barn och en utan. Vi skulle hälsa på dom båda typ men efterssom att minakkusiner är sjuka så kan vi ju inte komma ner dit. Såå, min andra faster kommer hit iställe. Trevligt.
Eftersom att vi inte trodde att någon skulle komma hit så de här med att städa blev ju lite uppsjutet. Men städat har jag gjort?... lite lite lite. Ypu know mee.

"SWEET DREAMS"

Pyjamas från Rut mfl. Röda shorts och vit tröja med röd kursiv text "Sweet dreams" .

Kör med pyjamas look nu på en fredagkväll med chips o passionsoda. Aldrig att coola slår passionsoda.
Jaja, ha de gööööt!

Av Emilia - 26 juli 2013 18:16

Planerna för helgen =inställda . Mina kusiner är sjuka så vi stannar hemma.Än så länge så har vi inget speciellt planerat.

Idag så har vi varit på stranden nästan hela dan. Måste säga att jag har sjukt mycket träningsvärk i magen. Vet inte varför.

Vädret? Tjaa. Kanske inte det bästa. Det har åskat o regnat nu på ?kvällskvisten? Men det har gått över nu.

Jag har bestämt mig för att börja träna litegran. Inte mycket för de årkar jag inte . Jag tränar inte för att bli smal. Utan för att må bra och få muskler. Man får en sorts power av att träna. Tränat förut men det blir en vana att stanna inne och se på tv i stället. Och när man tränar så ska man inte äta mindre. Man ska äta mat, nyttig. Absolut inte banta om man tränar. Fy fy. Tror ni fattar de där.

Av Emilia - 26 juli 2013 08:37

Nu så känner jajg mig som en pessimist.  Bara tänker. 

Hur mycket är det kvar av sommaren? Innan skolan börjar?

Tre veckor kanske? En vecka till läger, då är det bara två veckor kvar?

Vart , seriöst har denna sommar tagit vägen? Man får lite ångest av att veta att

lovet börjar gå mot sitt slut. Men denna sommar verkligen bara drog iväg.


Men ska försöka göra det bästa av sommaren. Idag så åker vi kanske till stranden om vädret tillåter det.

Sen så kommer kanske min moster för att fira min syrra. Hon fyller år om några dagar.


Imorn så blir det Linköping. Träffa min nya kusin Simon och såklart dom andra oxå  


Sen på måndag blir det läger. Jag ska inte sova där hela lägret. Inte första natten. Wilma fyller år då och ska stanna hemma och gratta henne då. Tur att lågret ändå är ganska nära   .


Men mer om idag. Jag vaknade runt 7.55 . Vad har hänt med mig? Jag vaknar tidigt men fortfarande pigg. Det är faktiskt skönt. Man slipper det hära med jobbiga mornar, man bara seegar sig. Typ är en ojäst deg som jäser. Nej, men jag tycker att man känner sig pigg o fräsh . Speciellt bara att sitta och äta frukost ute i solskenet när klockan är 9 . Härligt. 


Av Emilia - 26 juli 2013 08:37

Nu så känner jajg mig som en pessimist.  Bara tänker. 

Hur mycket är det kvar av sommaren? Innan skolan börjar?

Tre veckor kanske? En vecka till läger, då är det bara två veckor kvar?

Vart , seriöst har denna sommar tagit vägen? Man får lite ångest av att veta att

lovet börjar gå mot sitt slut. Men denna sommar verkligen bara drog iväg.


Men ska försöka göra det bästa av sommaren. Idag så åker vi kanske till stranden om vädret tillåter det.

Sen så kommer kanske min moster för att fira min syrra. Hon fyller år om några dagar.


Imorn så blir det Linköping. Träffa min nya kusin Simon och såklart dom andra oxå  


Sen på måndag blir det läger. Jag ska inte sova där hela lägret. Inte första natten. Wilma fyller år då och ska stanna hemma och gratta henne då. Tur att lågret ändå är ganska nära   .


Men mer om idag. Jag vaknade runt 7.55 . Vad har hänt med mig? Jag vaknar tidigt men fortfarande pigg. Det är faktiskt skönt. Man slipper det hära med jobbiga mornar, man bara seegar sig. Typ är en ojäst deg som jäser. Nej, men jag tycker att man känner sig pigg o fräsh . Speciellt bara att sitta och äta frukost ute i solskenet när klockan är 9 . Härligt. 


Av Emilia - 25 juli 2013 21:21

Hemma från från förberedning av meetingen . Shit , vad de var varmt o jobbigt. Har planterat blommor, byggt bana suttit upp tält o massor med mera saker. Men jag ska säga. Gu vad snyggt det blev. Måste säga att de var lite vimsigt, man kände sig lite på vilovägar , men efter en 20 minuter var de i fullgång. Måste säga att det blev ganska fint. Så glöm inte o var med på Avesta ridklubb s Meeting. Ni kommer inte ångra er.
Att se alla som börjat packa upp i stallet, banan , allt. Varför anmälde jag mig inte till meetingen med Heavy.

This gonna rock. Trött o sliten. Mem så ska de va. Hoppas på en stund på stranden imorn.

Av Emilia - 25 juli 2013 15:29

Just badat.
Nu blir det stallet.
Med en glass i min mum o sandaler av plast går jag i solen o tänker på dig. ..

Av Emilia - 25 juli 2013 11:15

Hej.
Idag så blire äta på pizzeria.
Papi betalar;)Vi åker till stallet för att förbereda för meeting. Ångrar att jah inte anmälde mig och Heavy. Synd synd.

Men då vet ni lite om dagen iallafall.

Om mig


Hej hej, kul att du hittade hit.
Jag är en 13 årig tjej som älskar hästar och mode.

Heavy Spin

 

Follow me on Instagram

 

Ask

Omröstning

Vad tycker du om bloggen?
 Helt okej
 Super grym
 Inte min stil

Gästbok

Kategorier

Senaste inläggen

Sök i bloggen

Fråga mig

9 besvarade frågor

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards